Uwaga na fałszywe e-maile adresowane do sprzedawców z Allegro!

Data: 12.10.2015
W1siziisijiwmtuvmtavmtivmthfmzdfmdzfnjc0x0jlel9uyxp3es5wbmcixsxbimuilcjqcgcixsxbinailcj0ahvtyiisijewmjr4mziwiyjdxq

Sprzedawcy wystawiający towary na Allegro od ponad tygodnia otrzymują wiadomości zatytułowane „Pomyłka w otrzymaniu zamówienia”, rzekomo od jednego ze swoich klientów. Jest to oszustwo, które może doprowadzić do zawirusowania komputera.

Treść wiadomości jest bardzo dobrze przygotowana. Zawiera nazwę banku, w którym sprzedawca posiada konto oraz link do aukcji. Klient oświadcza, że otrzymał niewłaściwy towar i przedstawia dwie możliwości rozwiązania problemu. Prosi o zwrot wpłaconych pieniędzy lub wysłanie właściwego towaru w ciągu dwudziestu czterech godzin. Pojawia się również informacja o jak najszybszej odpowiedzi, inaczej sprawa trafi do allegro. Klient oświadcza również, że nie posiada konta w serwisie, dlatego jedynym sposobem, aby sprzedawca mógł zweryfikować prawdziwość wiadomości jest sprawdzenie dowodu wpłaty. Jeden z wariantów listu wygląda następująco:

Dzień dobry,
Około tygodnia temu zamówiłem u Państwa w sklepie za pośrednictwem allegro kilka przedmiotów użytku domowego. Zamówienie składałem mailowo ponieważ nie posiadam konta na Allegro.
Zapewniono mnie o dostępie do towaru oraz szybkiej wysyłce po wpłacie środków, co uczyniłem przesyłając pieniądze na konto w ING.Paczka dotarła dotarła w dniu dzisiejszym, po dość długim opóźnieniu. Problemem jest, iż nie dość że zamówienie było znacząco opóźnione to otrzymałem towar za który niestety, ale nie zapłaciłem …
Wysłali do mnie Państwo przedmiot z zupełnie innej aukcji, mianowicie;
[link do aukcji allegro]
Zastanawia mnie czy ktoś przypadkiem nie odbierał mojego zamówienia…
Interesują mnie na tym etapie dwa możliwe rozwiązania sytuacji.
1. Zwrot środków w całości na mój rachunek z którego otrzymali Państwo przelew na swoje konto ing
2. Wysyłka w zamówionego towaru w ciągu 24h …
Oczywiście przedmiot, który otrzymałem przez pomylkę odeslę na podany adres.
Dla przypomnienia jeszcze raz załączam potwierdzenie przelewu na konto w ING, szczególy mojego zamówienia a także zdjęcie tego co otrzymałem:
http://docs.kraket.eu/?file=szczegoly_zamowienia_allegro_andrzej_jarzebski.doc
Proszę o odpowiedź jeszcze w dniu dzisiejszym, w innym wypadku będę zmuszony zgłosić sprawę do serwisu allegro.pl, mam jednak nadzieję na polubowne rozwiązanie sprawy
Z poważaniem,
Andrzej Jastrzębski


Plik .doc z potwierdzeniem wpłaty nie znajduje się w załączniku wiadomości, ale pod adresem kraket.eu lub rakone.eu, jednak program Word nie może otworzyć pliku. Pojawia się informacja o błędzie oraz możliwość ściągnięcia niezbędnej aktualizacji poprzez opcję „napraw teraz”. Kliknięcie zainstaluje na komputerze niebezpieczne oprogramowanie. Komunikat wygląda następująco:

1.jpg
(źródło: zaufanatrzeciastrona.pl)

Warto pamiętać, aby nigdy nie otwierać plików oraz linków do stron internetowych, znajdujących się w mailach od nieznanych osób.

Źródło:
zaufanatrzeciastrona.pl
wyborcza.biz
natemat.pl

Skomentuj

Program oryginalny sprzedawca

Cenimy uczciwych sprzedawców, dlatego też postanowiliśmy im pomóc

Popierają nas

Walkę z podróbkami wspierają znane marki

Facebook

Dołącz do walki z podróbkami

Wspieraj nas

Wstaw nasz baner na swoją stronę