Marki

Wybierz interesujący Cię markę

Typ

Wybierz interesujący Cię typ

Planujesz kupno BMW E46? Sprawdź to!

Data: 02.04.2014 Autor: Rafał Worobiec
W1siziisijiwmtqvmdqvmdivmtvfmtvfmzhfm19ibxcuanbnil0swyjliiwianbnil0swyjwiiwidgh1bwiilcixmdi0edmymcmixv0

Jesteście zainteresowani kupnem samochodu BMW E46? Zanim wydacie pieniądze przeczytajcie nasz poradnik, doradzamy na co zwrócić uwagę!

Jednym z pewniaków w wyborze dobrych samochodów wydaje się być BMW E46. Nawet dziesięcioletnie może jeszcze trochę posłużyć, ma zadowalający stosunek mocy do spalanego paliwa (na przykład model trzylitrowy z silnikiem Diesla spala około 7,5l/100km przy 184 KM), jego klasyczna, lecz sprawiająca wrażenie dynamicznej, sylwetka zapada w oku potencjalnego nabywcy, znana niemiecka marka wzbudza zaufanie, a po nawet krótkiej przejażdżce na fotelu kierowcy ciężko jest się oprzeć pokusie kupna tej „Trójki”.

Trzeba jednak uważać, bo – jak wszędzie – nawet i w tym przypadku może spotkać nas sytuacja nieprzyjemna. Żyjemy w czasach, kiedy bez pomocy portali aukcyjnych nawet sprzedaż samochodu może być kłopotliwa, dlatego też coraz więcej osób chcących kupić pojazd przeszukuje oferty popularnych witryn. Mimo, że niewyobrażalnym wydaje się zakup samochodu bez wcześniejszego obejrzenia go na żywo, dokonania jazdy próbnej czy sprawdzenia jego stanu technicznego w ASO, pierwszym etapem selekcji jest przeglądanie zdjęć i opisów zamieszczonych w Internecie.

Na co zwracamy uwagę przy otwieraniu kolejnych kart z ofertami? Na to, co widać na początku – stosunek ceny do rocznika. Ani zbyt wysoka, ani zbyt niska nie jest pożądana. Po przewinięciu kilku miniaturek możemy oszacować w jakich granicach cenowych powinniśmy się poruszać. Kolejnym elementem jest przebieg. Czym niższy tym oczywiście lepiej. Teoretycznie. Osobiście wolę auto ze zbyt wysokim przebiegiem, niż zbyt niskim. Także w tej kwestii da się znaleźć złoty środek po przejrzeniu kilku ofert. Ale przebieg w BMW to temat na osobny artykuł.

Na co patrzymy w dalszej kolejności? Na pojemność silnika, jego moc, spalanie (choć nie zawsze na portalach taka informacja się pojawia – warto poszperać trochę bardziej w otchłaniach Internetu i ją znaleźć), zwracamy uwagę na jakość wykonanych zdjęć (która często może być myląca – złe zdjęcie może zniechęcić do kupna dobrego samochodu i odwrotnie) czy opis produktu - sam odrzucam oferty zawierające w opisie takie określenia jak „igła”, „jak nowy”, „bestia”, itp. Nie mówiąc już o błędach ortograficznych, z czego najpopularniejszym jest „orginalny przebieg”. Z drugiej strony osoby, które umieszczają pełne, rzeczowe i chwytliwe opisy auta najprawdopodobniej robią to zawodowo. A jak handlarz traktuje samochody też każdy wie. Znowu złota zasada – równowaga. Należy samemu ocenić iloraz formy do treści ogłoszenia i wyciągnąć odpowiednie wnioski. To wszystko jednak wszyscy wiedzą i żadna Ameryka nie została tu odkryta. A kto przy zakupie auta zwraca uwagę na… reflektory?

Omawiany model „Beemki” jest popularny, użytkowany przez ludzi w każdym wieku (choć ma też swoje złe strony – rośnie liczba wielbicieli osiedlowego tuningu, przesiadających się ostatnio ze starszego modelu E36 do nowszej generacji). Poza tym na własnej skórze doświadczyłem przeglądania setek ofert, aby znaleźć ten jeden egzemplarz. Było to co prawda kilka lat temu, ale niewiele się w tej kwestii zmieniło.

BMW E46 występuje w dwóch wersjach: przed liftingiem (modele do 2001 roku) oraz po (od kwietnia 2001). Jak można je rozpoznać? Po reflektorach. Starsze światła przednie stanowią prostą linię w dolnej części reflektora:

1.jpg
(źródło: www.autocentrum.pl)

Kierunkowskaz jest ścięty w górnej części. Nowa wersja reflektora wygląda trochę jakby pierwowzór obrócić o 180 stopni. Górna linia stanowi prostą, zaś kierunkowskaz ścięty jest w dolnej części.

2.jpg
(źródło: www.ijdmtoy.com)

Klosze tylne także się od siebie różnią. W wersji przed liftem jest on dwuwarstwowy, zarówno w części reflektora zachodzącej na drzwi bagażnika, jak i tej przy karoserii.

3.jpg
(źródło: www.autocentrum.pl)

Wersja nowsza z kolei jest również dwukolorowa w części „bagażnikowej”, zaś w części stałej są to trzy poziome paski, z czego górny i dolny są jednego koloru.

4.jpg
(źródło: www.euroactiveparts.com)

Jeśli znamy już kształt kloszy i umiemy rozpoznać, który model jest po liftingu, a który przed - czas na kolejny istotny aspekt. Kierunkowskazy w obu przypadkach mogą być białe lub pomarańczowe. Ale, co najważniejsze, muszą być wszystkie w jednym kolorze. Przeglądając oferty kilka lat temu, szukając tego samochodu, znalazłem wiele różnych konfiguracji świateł. Powracając do tematu na potrzeby artykułu zauważam pewną poprawę, jednak nadal można spotkać auta „nieidealne”. Aut niepokojących było tak wiele, że zacząłem się zastanawiać czy na pewno moja teza jest słuszna. Na potwierdzenie moich domysłów postanowiłem zaczerpnąć wiedzy u fachowca. Pan Michał Skrzyszowski, specjalista ds. likwidacji szkód komunikacyjnych z autoryzowanego serwisu BMW w Gliwicach rozwiał moje wątpliwości krótką, lecz treściwą wiadomością: „Fabrycznie ten model był wyposażony tylko ze wszystkimi światłami kierunkowskazu pomarańczowymi albo białymi.”

Na kolejnych zdjęciach znajdują się przykłady pasujących kolorów kierunkowskazów.

Skomentuj

Popierają nas

Walkę z podróbkami wspierają znane marki

Facebook

Dołącz do walki z podróbkami

Wspieraj nas

Wstaw nasz baner na swoją stronę